Monday, 17 December 2012

Sahabatku DuniaKu

Hello ebrebadi... morning olls
today i would like to present..ewah-ewah ingat nk buat spech kat depan ke?
hurmm dipagi yg hening dan indah ini Miss Risna akan menceritakan tentang kisah disebalik perkataan SAHABAT..
Ha korang ade sahabat x?? pastinya semua orang mmpunyai sahabat baikkan? barang siapa yang tidak mempunyai sahabat maka dy adalah dikalangan orang yg tidak beruntung la.. Disini miss risna nk ceritakan kat korang semua tntang dunia PERSAHABATAN Miss Risna.. OMG sweetnye...
kami kenal pada tahun 2006 masa tu kat sebuah Kolej Islam Perak atau lebih dikenali ngan nama KISDAR. pertemuan kami bukan pada masa yang sama. mula-mula saya berkenalan dengan insan yang bernama Shafhan Jamila. ha mari Miss Risna kenalkan sapekah insan itu.


Shafhan Jamila ni dok kat depan bilik Miss Risna, kami pade mulanye asyik gadoh je pun..ntahla sebb ape x pasti pulak, dh lupe.. selang beberapa minggu insan yang bernama Nur Basyirah pun masuk Kolej kami. Dy lambt daftar sebab pe ke hey nye idak le Miss Risna ingt dh.  2 orang insan itu tadi rupanya satu sekolah menengah dulu. hehehe pe pase citer bab deme ni.. ha ni la insan kedua yang bernama Nur Basyirah tu.


Nak dijadikan cerita, bnyak perkara pahit manis telah kami lalui bersama, dismping itu bukan kami ni kawan ber3 je, kami ghamai kawan lagi.. kami ni boleh kate geng yg paling sempoi jugak la kat Kolej dulu..selama Miss Risna mmpunyai kawan la kan, Miss Risna ni ade je kawan baik dari tadika ke sekolah rendah, dari sekolah agama ke sekolah menengah smpai le masuk kolej, ghamai bespren miss risna ni tapi dua insan itula sahabat yang paling sejati dan paling baik pernah Miss Risna miliki..sehinggakan kami pindah kolej lain dan belajar dalam jurusan yang berbeza namun persahabatn kami masih kekal sehingga kini, Selain itu jugak kami mempunyai persamaan dimana kami suka bnyak perkara yang sama salah satunye ialah warna.. ha klo nak tahu kami ber3 suka warna PINK. Kami dulu banyak habiskan masa bersama.

Nak tahu kenapa Miss Risna ckp dalam bebanyak kawan baik Miss Risna mereka adalah dikalangan yang terbaik? Kerana selama Miss Risna kawan dengan mana-mana orang, xde kawan lain yang perasana habit Miss Risna ni ape, cara miss risna ni cmne, dan semua benda yang Miss Risna sendiri tidak perasan mereka yang perasan, ha tu membuktikan mereka erlet dengan Miss Risna, mereka ni ade bila miss risna perluakn semangat, sokongan dan mereka selalu tolong Miss Risna dalam kesusahan even tidak dapat menolong mereka adalah teman baik yang paling setia dalam mendengar.  


Ha jangan ingat Miss Risna xpenah bergadoh pulak dengan dorang. Bila kami bergadoh salah seorang akan menjadi orang tengah untuk memulihkan keadaan dan jika kami gadoh serentak, ukhuwah yang terjalin dengan tulus ini dengan sndiri berkata pada diri ‘AKU PERLUKAN KAU SAHABATKU’  dan dengan sndirinya kami berbaik semula. Miss Risna amat sayangkan sahabat-sahabat Miss Risna ni.. Miss Risna amat bersyukur dikurniakan sabahat baik seperti mereka dan Miss Risna harapkan persahabatan antara kami ber3 kekal selamanye sehingga kesyurga..

     

3 comments:

  1. done follow awak . follow bck . http://meyyalovestory.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Sahabat sejati senantiasa di hati..kan... done follow no 18 :)

    ReplyDelete
  3. semoga bersahabat selamanya.. ^____^

    ReplyDelete